Spørgsmål og Svar

Som hjælp har vi opstillet en række af de oftest stillede spørgsmål.

Bestillingsinformation

Information relateret til din ordre

Vi har ikke mulighed for at hæve mere på dit kreditkort, end det beløb du accepterede ved bestillingen af en ordre, men vi vil naturligvis altid være behjælpelige, hvis du har glemt noget eller gerne købe mere end det du allerede har bestilt.

Mulighederne du har for at tilføje varer til en ordre er som følger:

Du kan lave en ny ordre og i kommentarfelt skrive, at denne ordre skal sendes sammen med en allerede eksisterende ordre. Skriv evt. ordrenumret på den allerede bestilte ordre. Så sørger vi for de to ordre bliver sendt sammen, når begge er klar til afsendelse. Vi sørger også for, at der kun betales fragt for den samlede ordre og ikke for dem begge.

Dette gælder dog kun hvis ordren ikke allerede er blevet afsendt. Vi anbefaler derfor altid at du ringer til os på 70 26 70 50 eller sender en email på support@outlet.dk , for at høre om det kan lade sig gøre, i forhold til din ordrestatus. Vi kan på forhånd ikke garantere noget med mindre, vi har haft mulighed for at undersøge sagen.

Alternativt, kan du også vælge at få annulleret din ordre og lave en helt ny ordre, hvor det hele er samlet i stedet for på to fakturaer. Hvis du gøre brug af denne mulighed skal du i kommentarfeltet skrive, at din allerede eksisterende ordre skal slettes samt ordrenumret.

Vi anbefaler, at du ringer til os på 70 26 70 50 eller sender en email på support@outlet.dk , inden du gør brug af ovenstående muligheder, hvis der skulle være eventuelle spørgsmål.

Hvis du ønsker at ændre i størrelser eller fjerne et produkt fra ordren eller andet er det selvfølgelig muligt. Ring til os på 70 26 70 50 eller send os en email på support@outlet.dk.

Hvis der er tale om en ordre udelukkende bestående af lagervarer, som på hjemmesiden er angivet med 1-2 hverdages levering, så går der 1-2 hverdage, før ordren bliver leveret.

Har du bestilt bestillingsvarer kan der gå alt mellem 3-8 uger, alt efter hvad der er angivet på hjemmesiden, før vi kan levere din ordre. Det skyldes at varen så ikke er på vores lager, men skal hjem fra USA, fra en af vore leverandører.

Har du bestilt både lagervarer og bestillingsvarer, vil ordren blive leveret samlet når alle produkter er klar til afsendelse. Derfor er leveringstiden den, som produktet med længst leveringstid har. 

Din ordre er sendt som pakkepost og har et unikt pakkenummer (Track and Trace). Det gir dig mulighed for, at følge pakken hele vejen fra os til dig. Pakkenummeret kan du finde i den mail, som du automatisk fik ved afsendelsen fra Outlet.dk. På www.postdanmark.dk og www.gls-group.eu , kan du indtaste pakkenummeret og se, hvor pakken er henne samt få den udleveret, hvis den ligger på det lokale posthus.

Post Danmark og GLS leverer normalt indenfor 1-2 hverdage fra vi har afsendt pakken. Har du ikke modtaget pakken eller en adviseringsseddel (postanmeldelse), vil posthuset eller GLS være dig behjælpelig. Henvender du dig med dit pakkenummer kan du få den udleveret, mod fremvisning af billedlegitimation (Pas, kørekort eller lignende).

Er du i tvivl om hvordan din ordre er sendt er du velkommen til, at kontakte os på 70 26 70 50 eller sende os en email på support@outlet.dk.

Alle ordrer sendt til en dansk privat adresse bliver leveret med Post Danmark, og kan de ikke aflevere pakken når de kommer forbi, vil den automatisk sendes retur til dit lokale posthus, hvor den henligger i 7 hverdage. Du vil blive adviseret om, at de har været forbi med en pakke til dig og den skal afhentes inden for 7 hverdage. Afhentes den ikke inden 7 dage sendes den retur til os.

Alle ordre sendt med GLS pakkeshop kan afhentes fra pakkeshoppen. når kunden er blevet informeret af GLS om fremkomst til den pågældende pakkeshop. Den skal afhentes inden for 7 hverdage og afhentes den ikke inden 7 dage, sendes den retur til os.

Betalingsinformation

Information om betalingsprocessen

  1. Alle forsendelser betalt med kreditkort eller bankoverførelse koster mellem kr. 35,00 og kr. 65,00 inkl. moms alt efter service for standard pakkestørrelser og under 10 kg.
  2. Ved bestilling af varer der overstiger en vægt på 10 kg eller er uden for standard forsendelser aftales en sær pris pr. gang.

Hvordan bruger man et gavekort?

Det er nemt og simpelt at bruge et American Sports Outlet Gavekort på Outlet.dk:

  1. Find produkterne du ønsker at købe og læg dem i indkøbskurven.
  2. Når du tjekker ud har man i Betalingsmetode mulighed for at betale med gavekort.
  3. Tryk på "Gavekort" og indtast dit Gavekortnummer og PIN kode.
  4. Balancen vil automatisk blive overført til købet man har lavet.

Er beløbet på købet mindre end beløbet på gavekortet udstedes der et nyt, som automatisk sendes pr. email når orden afsluttes. Er beløbet på købet større end på gavekortet skal det resterende beløb, betales med kredit kort.

Vi trækker aldrig pengene fra din konto før vi kan sende din ordre herfra, hvis du betaler med kreditkort.

I tilfælde, hvor du gør brug af enten et Visa Electron eller et MasterCard, laves der automatisk en reservation på dit kort ved bestilling. Det betyder at pengene til betalingen af din ordre, allerede hos kortudsteder bliver reserveret ved bestilling og derfor ikke er tilgængelige på din konto mere.

Er man privatkunde kan man i henhold til den danske forbrugerlov, kun vælge betaling med betalingskort dvs. kredit- eller debitkort. Man kan dog altid kontakte os for andre betalings muligheder på vore telefon 70 26 70 50 eller sende en mail til salg@outlet.dk.

Er man en offentligkunde, erhvervskunde eller en forening kan man vælge, at betale med overførelse til bank. Al betaling hos American Sports Outlet er kontant og varerne afsendes først når betalingen er modtaget i vores bank.

Outlet.dk er godkendt af e-handelsfonden til at sælge og levere varer via nettet. Det er din sikkerhed for tryg betjening, både hvad angår tekniske aspekter som kryptografering af betalingsdata og brug af personoplysninger, men også hvad angår rent handelsmæssige aspekter som at sikre din returret, fortrydelsesret m.v.

Skulle du have nogle spørgsmål til sikkerheden ved at handle på nettet er du altid velkommen til, at kontakte os på tlf. 70 26 70 50 eller sende en mail til support@outlet.dk .

Du finder kontrolcifrene på bagsiden af dit betalingskort normalt lige under din underskrift.
Det første nummer er dit kortnummer og de tre sidste numre herefter er dine kontrolcifre.

På dankort med chip finder du kontrolcifrene i feltet med din underskrift. I øverste højre hjørne af dette felt ser du 7 cifre og de sidste tre af dem er dine kontrolcifre.

kontrocifre

Udløbsdatoen består af måned og årstal. På nye kort med chip i stedet for magnetstribe kan dato også være inkluderet i udløbsdato - f. eks. 12.07.12. Du skal kun indtaste måned og år - altså 07 og 12. BEMÆRK: Det lille V efter udløbsdatoen er et sikkerhedsmærke i kortet og ikke en del af udløbsdatoen.

Dit kortnummer består af 16 cifre og findes normalt på forsiden af dit betalingskort.

kortnummer

Følgende kort kan bruges i Outlet.dk:

DK        master        Paypal 

Dankort, Visa, Visa Electron, Master/Eurocard, Maestrocard, Paypal.

Produktinformation

Vi anbefaler altid at vaske alle tøj produkter på vrangen og i 30 grader. Husk ikke at tørretumble tøjet og der må aldrig bruges skyllemiddel til tøj med tryk på. Vær desuden opmærksom på, at Under Armour, Spiller- og træningstrøjer samt NFL trøjer og uniformsbukser laves i nylon- og polyestermaterialer, som ikke tåler at blive vasket med produkter som kan rive i tøjet. Det kan fx være produkter med lynlås eller velcrolukning.

Følg desuden altid vaskeanvisningen i produktet.

For at beholde reklamationsretten og de egenskaber fodboldstøvler har, er det vigtigt de plejes rigtigt.

Følg derfor nedenstående råd.

  • Lad altid støvlerne tørre i frisk luft, stil dem aldrig på en radiator, eller i nærheden af direkte varme.
  • Lad aldrig støvlerne lægge i en pose eller taske. Tag dem altid ud og lufte efter brug.
  • Støvler må ikke vaskes i vaskemaskine, eller tørres i tørretumbler.
  • Rengør altid støvlerne efter brug, hvis de er beskidte.
  • Læder- og skindstøvler skal behandles med læderfedt eller balsam.
  • Syntetiske støvler skal vaskes med en våd klud.

Hvis støvlerne bliver brugt på forkerte baneforhold, bortfalder reklamationsretten. Dvs. at du ikke må benytte skrueknop støvler på kunstgræs eller grus, hvis du ønsker at bibeholde reklamationsretten.

For at beholde reklamationsretten og de egenskaber handsker har, er det vigtigt de plejes rigtigt.

Følg derfor nedenstående råd.

  • Lad altid handskerne tørre i frisk luft, læg dem aldrig på en radiator, eller i nærheden af direkte varme.
  • Lad aldrig handskerne lægge i en pose eller taske. Tag dem ud efter brug.
  • Rengør altid handskerne efter brug, hvis de er beskidte.
  • Handsker må ikke vaskes i vaskemaskine, eller tørres i tørretumbler.
  • Læder- og skindhandsker skal behandles med læderfedt eller balsam.
  • Syntetiske handsker skal vaskes med en våd klud.

Hvis handskerne bliver brugt på en forkert måde eller misligholdt, bortfalder din reklamationsret. Dvs. at du eks. ikke må benytte receiver handsker som lineman, hvis du ønsker at bibeholde reklamationsretten.

Fejl- og Retur information

Information om hvordan man returnere, bytter eller reklamere over produkter

Du har 14 dages fortrydelsesret, når Du  handler på outlet.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Varen skal sendes retur senest 14 dage efter, du har fortrudt

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis Køberen bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Det er altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil Køberen har fundet ud af, om Køberen vil beholde det købte eller ej. Emballagen og evt. mærkater kan nemlig i nogle tilfælde betyde at varens salgsværdi forringes og dermed kan fortrydelsesretten ikke udnyttes.

Ved returnering bedes Køberen bruge en Pakke Post Service, da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Køberen bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af ordren eller fakturaen samt den Returseddel Køberen modtog sammen med varen. Skriv venligst tydeligt at Køberen ønsker, at gøre brug af fortrydelsesretten og at Køberen derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris.

Disse returregler gælder alle standardvarer solgt som fjernsalg (til private) - det gælder ikke specielt fremstillet produkter som ikke forefindes i vores normale standard sortiment og heller ikke varer solgt til virksomheder.

Når Køberen ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal det indsendes til os på vores adresse:

American Sports Outlet ApS
Telegrafvej 5, Stuen
2750 Ballerup

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

 

American Sports Outlet yder ifølge købeloven 24 måneders Reklamationsret fra modtagelsesdatoen på fabrikations- og materialefejl (mangler). Dette betyder, at Køber enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slidtage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til American Sports Outlet inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Køber bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.

Ved reklamation bedes Køber bruge en Pakke Post Service, da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Køber bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen samt udfyldt Returseddel som køberen modtog med varen. Skriv venligst tydeligt at Køber ønsker at gøre brug af reklamationssretten. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som Køber måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Hvis reklamationen ikke er berettigiet skal køberen selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. 

Når Køber ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores adresse:

American Sports Outlet ApS
Telegrafvej 5, Stuen
2750 Ballerup

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.